مصیر

خودتان را برای روی کار آمدن دولت جوان و حزب‌اللهی آماده کنید

مصیر

خودتان را برای روی کار آمدن دولت جوان و حزب‌اللهی آماده کنید

مصیر

مصیر | یادداشت‌ها و دست‌نوشته‌های متین منتظمی

t.me/masri_m

https://www.instagram.com/matinmontazami

https://twitter.com/matin_montazami


یک ملت زنده حتی یک لحظه هم در دفاع از خودش و تلاش برای به زانو در آوردن دشمن نباید درنگ کند.‌
ما ایمانمان را، اخلاصمان را، عملمان را درست می‌کنیم و با اسلام منطبق می‌کنیم، این را داشته باشیم یاری خدا، تضمین شده است.‌

جریان نفوذ مدت‌هاست که روی دانشگاه برنامه‌ریزی کرده است و این جریان درصدد است تا یک فعال ضدانقلاب را به عنوان هیئت علمی در دانشگاه تهران منصوب کند.

«معلمینی که در مدارس ما، اساتیدی که در دانشگاه‌های ما هستند بسیاری از آنها در خدمت غربند، جوان‌های ما را شستشوی مغزی می‌دهند. جوان‌های ما را تربیت فاسد می‌کنند. ما نمی‌خواهیم بگوئیم ما علوم جدیده را نمی‌خواهیم، ما نمی‌خواهیم بگوئیم که علوم دو قسم است که بعضی مناقشه می‌کنند عمداً یا از روی جهالت، ما می‌خواهیم بگوئیم دانشگاه‌های ما اخلاق اسلامی ندارند، دانشگاه ما تربیت اسلامی ندارد».


«این‌ها برای این است که اسلام را نمی‌دانند و تربیت اسلامی ندارند. دانشگاه‌ها باید تغییر بنیانی کند و باید از نو ساخته شود که جوانان ما را تربیت کنند به تربیت‌های اسلامی، اگر چنانچه تحصیل علم می‌کنند».


این‌ها بخشی از فرمایش‌های امام خمینی (ره) در رابطه با دانشگاه و وضعیت اساتید و برخورد با آن‌ها در اوایل انقلاب است. دانشگاهی که باید تعیین‌کننده مسیر پیشرفت و توسعه کشور باشد نباید به بنگاه سیاسی‌کاری و مخفی‌کاری‌ها تبدیل شود.


دانشگاه اسلامی و غیراسلامی مبحثی است که می‌توان آن را بارها و بارها در سخنان امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) دید اما شاید بررسی مصداق‌های دانشگاه اسلامی و غیراسلامی خالی از لطف نباشد. یکی از بارزترین مصداق‌های دانشگاه اسلامی و غیراسلامی اساتید دانشگاهی است تا جایی که رهبران انقلاب اسلامی بارها به نقش مهم و حیاتی آن‌ها اشاره‌کرده و نقش آن‌ها را در پیشرفت کشور مهم می‌شمارند.


اما این روزها خبرهایی از دانشگاه تهران به گوش می‌رسد که باعث نگرانی اقشار مختلف دانشگاهی شده است. جذب یک کارشناس رسانه‌های ضدانقلاب و مخالف نظام جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان عضو هیئت‌علمی در دانشگاه تهران خبری است که این روزها تلنگری به آن زده شد. با این همه مسئله مذکور از چند منظر قابل‌بررسی است؛


عناصر ضدانقلاب و نفوذی‌ها با استفاده از درگیری جریان رسانه‌ای کشور به مسئله سیل و تمرکز بر رسیدگی به مردم سیل‌زده از این فرصت استفاده کردند تا بتوانند در سکوت رسانه‌ای کامل آریابرزن محمدی را که در رسانه‌های ضدانقلاب به خبرپراکنی علیه جمهوری اسلامی ایران پرداخته است به‌عنوان هیئت‌علمی در دانشگاه تهران جذب کنند. نکته جالب این‌جاست که رسانه‌های مختلف در طی ماه‌های گذشته بارها به مسئله حضور آریابرزن محمدی در دانشگاه تهران اشاره کرده و رزومه‌ای از فعالیت‌های وی علیه انقلاب اسلامی ارائه کرده‌اند با این همه خبری که امروزه بر سر زبان‌ها است جذب وی به عنوان هیئت علمی دانشگاه تهران است.


جریان نفوذ مدت‌هاست که روی دانشگاه برنامه‌ریزی کرده و از این طریق درصدد است با تزریق اندیشه‌های ضدانقلاب در کشور، سیاست‌های خود را به جامعه تزریق کند.


این اولین بار نیست که چنین چهره‌هایی به بهانه‌های علمی سر از دانشگاه تهران درمی‌آورند چراکه اکنون نیز برخی اساتید همچنان به بلندگوهای غرب تبدیل‌شده و علیه جمهوری اسلامی موضع می‌گیرند ولی به بهانه روشنفکری و آزادی بیان در دانشگاه تهران جولان می‌دهند.


آریابرزن محمدی کیست؟


آریابرزن محمدی فارغ‌التحصیل رشته مطالعه خاورمیانه از دانشگاه دورهم (Durham University) انگلستان است. وی در بسیاری از شبکه‌های فارسی‌زبان مورد حمایت سازمان سیا علیه جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی گفتگوهایی داشته و مدت‌هاست که به‌عنوان یک پای ثابت در شبکه‌های خارجی به‌عنوان کارشناسی علیه جمهوری اسلامی ایران شناخته می‌شود.


محمدی در رابطه با فتنه سال ۸۸ نیز حضور فعال داشته و بارها از تریبون‌های مختلف درصدد تشویق عناصر فتنه به اقدام علیه جمهوری اسلامی ایران برآمده است.


با کنار هم قرار دادن انتصابات عجیب در کشور و تلاش برای ورود اساتید نفوذی و غرب‌گرا در دانشگاه‌ها که مدت‌ها پیش نیز خبر برخی از این اساتید در رسانه‌ها منتشر شد به نظر می‌رسد که جریان نفوذ درصدد شروع تشنج‌های خود از دانشگاه‌ها است.


بااین‌همه باید این سؤال را از مسئولان وزارت علوم، هیئت جذب و دانشگاه تهران پرسید که علی‌رغم تأکید امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) مبنی بر اسلامی سازی دانشگاه‌ها، بر چه اساسی افرادی مانند آریابرزن محمدی می‌توانند در جریان و پروسه جذب هیئت‌علمی قرار بگیرند؟ شاید دست جریان نفوذ به‌صراحت از آستین دانشگاه بیرون زده است.


انتهای پیام/۴۱۰۷/پ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی