مصیر

خودتان را برای روی کار آمدن دولت جوان و حزب‌اللهی آماده کنید

مصیر

خودتان را برای روی کار آمدن دولت جوان و حزب‌اللهی آماده کنید

مصیر

مصیر | یادداشت‌ها و دست‌نوشته‌های متین منتظمی

t.me/masri_m

https://www.instagram.com/matinmontazami

https://twitter.com/matin_montazami


یک ملت زنده حتی یک لحظه هم در دفاع از خودش و تلاش برای به زانو در آوردن دشمن نباید درنگ کند.‌
ما ایمانمان را، اخلاصمان را، عملمان را درست می‌کنیم و با اسلام منطبق می‌کنیم، این را داشته باشیم یاری خدا، تضمین شده است.‌

دبیرکل اسبق اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: متاسفانه دولت‌مردان برای حل مشکلات برنامه‌ای ندارند و فقط دنبال مُسکن است آن هم برای دردهایی که بیشتر آنها با ناکارآمدی خود دولت ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس،‌ متین منتظمی دبیرکل اسبق اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان و فعال رسانه‌ای در میزگرد « جوان انقلابی و راه حل مشکلات کشور» که در این خبرگزاری برگزار شد، گفت: امروز مردم با مشکلات اقتصادی زیادی روبرو هستند و متاسفانه آنقدر درباره این مسئله گفته شده و از سوی مسئولان هیچ اقدامی صورت نگرفته که همه خسته شده‌ایم.


وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دلیل ایجاد چنین مشکلاتی در کشور این است که دولت ما یک دولت سیاسی است و مسلما دولت سیاسی هم برای هر کاری یک راه حل سیاسی اتخاذ می‌کند، این‌گونه دولت مجبور می‌شود مانند یک حزب عمل کند، در حزب هم اشتباهات لاپوشانی می‌شود و سعی می‌کنند موارد اصلی را نادیده بگیرند و مسائل کوچک و کم‌اهمیت را هم بزرگ کنند.


منتظمی یادآور شد: دولت روحانی یک دولت خسته و پیر است و از یک دولت خسته و پیر نمی‌توان انتظار پویایی، نشاط و فعالیت داشت.


این فعال رسانه‌ای در ادامه با اشاره به واردات بی‌رویه به کشور تصریح‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کرد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ما الان می‌بینیم دولت کالاهایی را وارد می‌کند که اکثر آنها در داخل تولید می‌شود یا اینکه می‌توان آنها را در داخل تولید کرد.


وی در ادامه با اشاره به ناکارآمدی دولت در حوزه‌های مختلف یادآور شد: متاسفانه دولت برای حل مشکلات برنامه‌ای ندارد و فقط دنبال مُسکن است آن هم برای دردهایی که بیشتر آنها با ناکارآمدی خود دولت ایجاد شده است.


 دبیرکل اسبق اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان افزود: اقتصاد امروز دچار مشکل شده و چون کار دلالی به کار تولیدی و صنعتی می‌ارزد کسانی که به دنبال کار تولیدی و صنعتی بودند به دلیل مشکلاتی که ایجاد شده درب کارگاه خود را می‌بندند و به دنبال دلالی می‌روند.


وی تاکید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کرد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دولت یک زمان همه وقت و عمر خود را صرف برجامی کرد که هیچ نتیجه‌ای نداشت و فقط وقت کشور و مردم را گرفت و در نهایت مشکلات بیشتری را هم ایجاد کرد، حال امروز دولت برای اینکه بتواند تورم را کنترل کند، به سیاست‌های مُسکنی روی آورده است، به همین دلیل پول را از کشور خارج  می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌برد و برایش مهم نیست چه چیزی وارد می‌کند. 


منتظمی در ادامه با اشاره به درخواست دولت برای دریافت مجوز واردات ۴۰۰۰ واگن، تصریح کرد: این‌گونه واردات کمرشکن است و باعث می‌شود مشکلاتی برای صنایع کشور ایجاد شود. از طرفی همین لوله‌های نفتی که ما در اصفهان تولیدکننده آن هستیم را دولت وارد می‌کند! این مسئله بارها در مجلس و همچنین توسط جنبش دانشجویی مطرح شده ولی کسی پاسخگو نیست. یا اینکه ایران یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان صافی‌های دیالیز است، ولی با این حال می‌بینیم این کالا نیز وارد می‌شود.


وی در بخش دیگری با اشاره به مشکلات صنایع خودروسازی هم تاکید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کرد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ خودروسازی را می‌توان به مارهای ضحاک بر دوش دولت تعبیر کرد، دولت برای اینکه این مارها خودش را نزند مجبور است از زندگی مردم بزند و به شکم این مارها بریزد!


 دبیرکل اسبق اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با بیان اینکه خودروسازان عملا خون مردم را در شیشه کرده‌اند و به مردم ظلم می‌کنند، اظهار داشت: با یک تدبیر کوچک می‌توان مشکلات این حوزه را برطرف کرد اما چون دولت ما تدبیری ندارد، می‌بینیم که این مشکلات ایجاد می‌شود و مردم روزبه روز با مشکلات بیشتری در این حوزه روبرو می‌شوند.


وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب برای حضور جوانان نخبه و انقلابی در مسئولیت‌ های اجرایی، گفت: ما در ابتدای انقلاب نسلی را داشتیم که برای انقلاب تلاش و  جانفشانی کرد و به خوبی هم توانست میدان را اداره کند، بعد از آن به دولت کارگزاران و اصلاحات رسیدیم که در آن افراد و مسئولان بیشتر بر اساس پارتی‌بازی و آشنامحوری روی کار آمدند و این نسل هم باعث ایجاد اتفاقات کنونی ما شد. بعد از این جریان نسلی در جامعه و دانشگاه به وجود آمد که بیشتر مانند نسل اول انقلاب است و تلاش دارد برای مشکلات راه حل پیدا کند. 


منتظمی در ادامه با اشاره به چند راه حل برای برون رفت از مشکلات اقتصادی، خاطرنشان کرد: ما باید برای حل مشکلات، دانش‌بنیان کردن اقتصاد را در اولویت قرار دهیم، از طرفی هم از عامه  جامعه بخواهیم در اقتصاد مشارکت کنند.


وی یادآور شد: دولت امروز نمی‌خواهد از یکسری صنایع دل بکند و مردم را در اقتصاد مشارکت دهد و از آنجایی هم که خودش نمی‌تواند این صنایع را مدیریت کند مشکلاتی برای این صنایع ایجاد شده است. 


این فعال رسانه ای افزود: دانشگاه‌ها هم باید نسبت به حل مسائل اقتصادی ورود کنند. البته گاهی دیده می‌شود یک دانشگاه درباره مثلاً خودروسازی یک طرح بسیار خوب داده ولی توسط خودروساز پذیرفته نمی‌شود. به این دلیل که می‌بینید اگر بخواهد بپذیرد رانت‌ها ، ماموریت‌های خارجی و... برایش از بین می‌رود! همین مسائل است باعث ناامیدی و یأس دانشجو، استاد و دانشگاهیان می‌شود.


منتظمی یادآور شد: متأسفانه بنده سازمانی شبه‌دولتی را می‌شناسم که فقط حق جلسه‌ای که در طول یکسال گرفته‌اند یک میلیارد و نیم بوده است، آن هم در سطح یک استان. مسلما وقتی باب مفاسد اقتصادی باز باشد، باب نفوذ هم باز می‌شود. الان اگر ما به بحث خصوصی‌سازی نقد داریم هم به خاطر مفاسدی است که وجود دارد.


دبیرکل اسبق اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان خاطرنشان کرد: ما نیازمند دومین انقلاب در عرصه دانشگاه هستیم. تا دانشگاه بتواند به اقتصاد ما، به صنعت ما و به علم ما کمک کند تا ان‌شاءالله بتوانیم با دانش‌ها درآمدزایی کنیم.


وی گفت: خیلی از مشکلات ما در صورت اجرای درست خصوصی‌سازی و قانون درست حل خواهد شد ولی متأسفانه رانت‌هایی که وجود دارد این اجازه را نمی‌دهد.


این فعال رسانه‌ای در ادامه با اشاره به اهمیت پیگیری بحث جوانگرایی گفت: ما نباید برای جوان‌گرایی اقدامی عجولانه کنیم،‌ اقدام عجولانه ما و اینکه چون می‌بینیم فلان جوان 2 بار خوب حرف زده پس باید وارد مجلس شود، اسمش  جوان‌گرایی نیست.


وی افزود: جوان‌گرایی مدنظر ما این نیست که هر جوانی وارد عرصه مدیریت نشود سیستم جوان‌گرایی ما باید بر اساس یکسری چارچوب‌ها باشد در غیر این صورت در آینده به مشکل خواهیم خورد. با این حال به اعتقاد ما آینده قطعا به دست دولت، جوانان مؤمن و انقلابی خواهد افتاد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی