مصیر

خودتان را برای روی کار آمدن دولت جوان و حزب‌اللهی آماده کنید

مصیر

خودتان را برای روی کار آمدن دولت جوان و حزب‌اللهی آماده کنید

مصیر

مصیر | یادداشت‌ها و دست‌نوشته‌های متین منتظمی

t.me/masri_m

https://www.instagram.com/matinmontazami

https://twitter.com/matin_montazami


یک ملت زنده حتی یک لحظه هم در دفاع از خودش و تلاش برای به زانو در آوردن دشمن نباید درنگ کند.‌
ما ایمانمان را، اخلاصمان را، عملمان را درست می‌کنیم و با اسلام منطبق می‌کنیم، این را داشته باشیم یاری خدا، تضمین شده است.‌

افراد وابسته به جریان سیاسی اصلاح‌طلب به دنبال هر مسیری برای ایجاد گره‌های سیاسی و فرار از مشکلات به وجود آمده توسط دولت هستند تا بتوانند در انتخابات آتی همچنان در معادله قدرت، جایگاهی داشته باشند.

مدتی بود که بحث استعفای حسن روحانی از مسند ریاست جمهوری توسط برخی چهره‌های شاخص اصلاح طلب افزایش یافته بود تا جایی که عده‌ای از آن‌ها در روزنامه‌های منصوب به خود علناً به روحانی پیشنهاد می‌کردند تا از مقام خود کناره گیری کند. پس از آن نیز این مسئله توسط سرشاخه‌های اصلی این جریان به استیضاح وی تبدیل شد. به عبارتی مسئله استعفای رئیس جمهوری به استیضاح روحانی تبدیل شد تا سازوکار قانونی به خود گرفته و عملاً با انحلال این دولت یا بلبشوی سیاسی، راه برای اصلاح طلبان علی رغم عملکرد ضعیف این دولت در سال ۱۴۰۰ هموار‌تر باشد.


استیضاح و یا استعفای حسن روحانی از دو بعد قابلیت بررسی دارد:

اولاً دولت از رسمیت افتاده و اصلاح طلبان در این چند ماه پایانی از زیر تمام مشکلات ایجاد شده برای مردم فرار کنند و بتوانند با مظلوم نمایی، دوباره در میدان انتخابات ۱۴۰۰ حضور داشته باشند.


ثانیاً کشور به سمت آشوب سیاسی کشیده شده و باعث ایجاد مشکلات فراوان دیگر شود تا اصلاح طلبان با حرکتی حداقلی بتوانند جایگاه خود را دوباره در بدنه آرای مردمی بدست بیاورند.


اما این مسئله به همینجا ختم نمی‌شود، پس از رد شدن مسئله استیضاح رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی، اصلاح طلبان برای ادامه این بازی سیاسی همچنان دست از این روند برنداشتند تا بتوانند همان فضای ملتهب را برای خود ایجاد نمایند.


انتقادات و نامه نگاری‌های صریح سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از یک سو و فشار مضاعف گسترش بیماری منحوس کرونا، باعث شد تا وی به طعمه‌ای برای این بازی سیاسی اصلاح طلبان تبدیل شود.


علی رغم انتقادات گسترده وارده به وزارت بهداشت و درمان، این وزارتخانه تلاش خود و نیروهایش را برای کنترل بیماری کرونا به کارگرفته است. اما عدم رسیدگی به موقع به خواسته‌های این وزارتخانه و حتی عدم تخصیص بودجه متعلق به آن باعث شد تا نمکی در فشار مبارزه با کرونا بماند و همین عامل سبب شد تا انتقادات بسیاری به سمت دولت حسن روحانی گسیل یابد.


پس از این داستان، اصلاح طلبان دوباره برای ایجاد بلبشوی سیاسی دست به کار شدند تا دوباره ماجرای استعفا را فعال کنند، اما این بار سعید نمکی بود که در تیررس اصلاح طلبان قرار گرفته بود. در هفته گذشته رسانه‌های وابسته به دولت و روزنامه‌های جریان اصلاحات سنگین‌ترین حملات خود را به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وارد کرده و در نهایت خواستار استعفای وی شده اند.


اما نکته جالب توجه اینجاست که چرا رسانه‌های زنجیره‌ای اصلاح طلب داستان استعفا را از روحانی به نمکی رساندند؟ یا بهتر است پرسید که استعفا و کناره گیری سعید نمکی چه عایدی برای اصلاح طلبان دارد که این مسائل قابل بررسی است.


نکته اول اینجاست که با فشار سیاسی بر استعفای نمکی آشوب سیاسی همچنان پاربرجا مانده و عملاً امورات دولت مختل می‌شود تا جایی که حتی می‌تواند به معرفی دوباره کابینه به مجلس شورای اسلامی بینجامد، هر چند که شاید این امر حل و فصل شود، ولی شرایط به هم ریخته حاصل از آن برای ماه‌ها امور را مختل خواهد کرد.


نکته دوم این است که با کناره گیری سعید نمکی عملاً شیرازه وزارت بهداشت از هم گسیخته می‌شود و با این امر چه کسی خواهد توانست در اوج بی ثباتی به وجود آمده سکان مقابله با ویروس کرونا را به دست بگیرد؟ چرا که در این مدت باقی مانده از دولت دوازدهم، انتخاب گزینه درست برای مدیریت وزارت بهداشت عملاً دور از دسترس به نظر می‌رسد.


پروژه از هم پاشیدن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بازی نامناسبی است که اصلاح طلبان با گروکشی جان مردم آن را آغاز کرده اند.


نکته جالب توجه اینجسات که افراد وابسته به جریان سیاسی اصلاح طلب به دنبال هر مسیری برای ایجاد گره‌های سیاسی و فرار از مشکلات به وجود آمده توسط دولت هستند تا بتوانند در انتخابات آتی همچنان در معادله قدرت، جایگاهی داشته باشند. باید منتظر ماند و دید که پروژه استعفا سازی و ایجاد آشوب سیاسی توسط اصلاح طلبان در آینده کوتاه به کجا خواهد رسید.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی