مصیر

خودتان را برای روی کار آمدن دولت جوان و حزب‌اللهی آماده کنید

مصیر

خودتان را برای روی کار آمدن دولت جوان و حزب‌اللهی آماده کنید

مصیر

مصیر | یادداشت‌ها و دست‌نوشته‌های متین منتظمی

t.me/masri_m

https://www.instagram.com/matinmontazami

https://twitter.com/matin_montazami


یک ملت زنده حتی یک لحظه هم در دفاع از خودش و تلاش برای به زانو در آوردن دشمن نباید درنگ کند.‌
ما ایمانمان را، اخلاصمان را، عملمان را درست می‌کنیم و با اسلام منطبق می‌کنیم، این را داشته باشیم یاری خدا، تضمین شده است.‌

ماجرای پلمب دانشکده خبر توسط بنیاد مستضفعان مسئله‌ای است که باید واکاوی شده تا تمامی ابعاد آن مشخص شود.

چند روز پیش بود که خبری در صدر رسانه‌های کشور قرار گرفت. «پلمب دانشکده خبر توسط بنیاد مستضعفان» تیتری بود که اخبار رسانه‌ها مختلف را به خود اختصاص داد. خبرگزاری آنا در گزارشی به مسئله اتفاق‌افتاده پرداخته و آن را تشریح کرد. با این همه مسئله به همین‌جا ختم نشد. چرا کم و کیف ماجرا قابلیت بررسی داشت و باید مورد کنکاش قرار می‌گرفت.


وقتی جای شاکی و متهم عوض می‌شود/ رئیس دانشکده خبر: حضور ما در این ساختمان بر مبنای یک تفاهم‌نامه بود نه قرارداد!


محمدعلی زکریایی پژوهشگر حوزه اعتیاد و رئیس دانشکده خبر در رابطه با این حادثه اتفاق‌افتاده در گفتگو با خبرنگار آنا می‌گوید: «این اتفاق بدون اطلاع قبلی رخ داد تا جایی که رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان تهران و حتی کشور نیز از این موضوع اظهار بی‌اطلاعی کردند. این شیوه تخلیه کردن محل اصلاً درست نیست چراکه نباید کسی وارد صحن دانشگاه شده و چنین رویه‌ای داشته باشد. اگر مشکلی هم هست باید قانوناً جلسه‌ای شکل گرفته و پیرامون آن بحث شود؛ تا اینکه ضابطی بیاید و این کار را انجام دهد.»

وی معتقد است: «قصد من این است که از حریم دانشگاه دفاع کنم. در این همه مشکلات اقتصادی که بار آن بر دوش مردم است نباید مشکل دیگری بر آن بیفزاییم. ما اگر بدهکار هستیم باید آن را پرداخت کنیم. پیش از این با سعیدی کیا (رئیس سابق بنیاد مستضعفان) مکاتباتی داشتیم و حضوراً با وی و معاونانشان صحبت کردیم ولی این شیوه برخورد بنیاد مستضعفان درست نیست. اصلاً معلوم نیست چه کسانی این کار را کرده‌اند.»

زکریایی با اشاره به تفاهم‌نامه این دانشکده با بنیاد مستضعفان اذعان می‌کند: «ما یک تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد داشتیم و هنوز قراردادی امضا نشده است. این تفاهم‌نامه قبل از تحویل ساختمان نوشته شده بود و بر پایه آن ساختمان به دانشکده خبر واگذار شد. من در هیچ مصاحبه‌ای هم مطلبی اعلام نکرده و اعتراض هم نکرده‌ام و تمام تلاشم این بوده که فضا را آرام کنم.»

از طرفی وی معتقد است: «چندین نفر لباس شخصی به دانشجویان حمله کرده و شیشه‌ها و ساختمان را تخریب کردند!»


بنیاد مستضعفان شاکی اول/یک منبع آگاه: دانشکده خبر به تذکرات و اخطارها اعتنایی نکرد


یک منبع آگاه در بنیاد مستضعفان در گفتگو با خبرنگار آنا با اشاره به پلمب دانشکده خبر می‌گوید: «دانشکده خبر از زمانی که ساختمان را تحویل گرفته، اجاره‌ای به بنیاد مستضعفان پرداخت نکرده است. چندین بار هم به آن‌ها تذکر داده شده و حتی گفته شده که ساختمان را تخلیه کنند ولی این کار را نکردند. آخرین مهلتی هم که به آن‌ها داده شد آخر تیرماه بود که باز اقدامی انجام نگرفت.»


آیا دانشگاه علمی-کاربردی پاسخگو است؟


با استناد به این توصیفات می‌توان تحلیل‌هایی را نسبت به واقعه اتفاق افتاده ارائه داد اما ماجرا به همین‌جا ختم نمی‌شود. دانشگاه جامع علمی-کاربردی در نامه‌ای که در مورخه ۱ مهرماه ۱۳۹۷ به مراکز خود ابلاغ کرد اذعان داشت که مراکز علمی کاربردی کشور به منظور فراهم آوردن شرایط و بستر لازم در جهت گسترش کیفی و کمی آموزش‌های علمی-کاربردی لازم است اقداماتی را انجام داده و آن را در سامانه مربوطه بارگزاری کنند تا سیستم پذیرش برای آن‌ها فعال شود. یکی از این مضامین که اولین بند اقدامات مربوط به بخشنامه مذکور بود ارائه «گواهی پایان کار ساختمان» در سامانه است. طبق قانون برای صدور گواهی جدید پایان کار ساختمان، لازم است تا فرد اصل و کپی سند مالکیت ساختمان را به شهرداری ارائه کند. این در حالی است که رئیس دانشکده خبر از یک تفاهم‌نامه خبر داده که حتی منجر به ثبت قرارداد رسمی بین آن‌ها نشده است. با این همه به نظر می‌رسد که صدور گواهی پایان کار ساختمان برای ارائه به سیستم گسترش علمی-کاربردی با مشکل مواجه شود. اما سؤال اینجاست که اگر گواهی پایان کاری؛ طبق بخشنامه دانشگاه علمی کاربردی به آن ارائه نشده باشد؛ این دانشگاه چگونه فرصت دوباره‌ای برای تمدید رشته‌ها و جذب دانشجو به دانشکده خبر داده است؟

موضوع تعطیلی مراکز وابسته به ارگان‌های دولتی نیز مسئله‌ای است که باید به آن پرداخته شود. ۱۷ بهمن‌ماه سال ۹۶ شورای عالی اداری طی مصوبه‌ای اعلام کرد که مراکز علمی-کاربردی وابسته به دولت باید تعطیل شوند و دانشکده خبر نیز جزء همین مراکز به شمار آمده و باید تعطیل شود.

زکریایی رئیس دانشکده خبر در این رابطه به خبرنگار آنا می‌گوید: «ما اصل تفاهم‌نامه را به دانشگاه جامع علمی کاربردی ارسال کرده‌ایم. دانشگاه علمی کاربردی رویه‌ای دارد که طی آن مراکز وابسته تعطیل شوند و ما هم درصدد ایجاد مرکزی هستیم که این سیستم را نداشته باشد و کارهای آن را انجام داده و مکاتباتی داشته‌ایم تا این مشکل حل شود و این رویه نه منحصر به ما بلکه سایر مراکز وابسته را نیز شامل می‌شود.»


رئیس دانشگاه علمی کاربردی: دانشکده خبر ربطی به ما ندارد!/بخشنامه یک مسئله عمومی است!


محمدحسین امید در گفتگو با خبرنگار آنا درباره اختلاف بنیاد مستضعفان و دانشکده خبر که یکی از مراکز دانشگاه علمی کاربردی است، می‌گوید : «من اطلاعی از قضیه ندارم، آن بحث بین بنیاد مستضعفان و سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران است.»

وی در پاسخ به این سؤال که آیا دانشکده خبر جدای از دانشگاه علمی کاربردی است، ادامه داد: «زیر نظر ما هستند ولی متعلق به ما نیستند. متعلق به سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران است.»

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی در پاسخ به اینکه بر اساس بخشنامه مهر ۹۷ دانشگاه‌های علمی کاربردی مکلف‌اند که پایان کار ساختمان‌هایشان را ارائه دهند تا مجوز رشته بگیرند، اذعان می‌کند: «آن یک چیز عمومی برای همه است، همه مراکز علمی کاربردی برای پذیرش دانشجو باید این ضوابط را اجرا کنند!»

امید در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه درباره دانشکده خبر این موضوع رعایت شده یا خیر، مدعی است: «عرض کردم این بحث اصلاً به ما ربطی ندارد بحثی بین بنیاد مستضعفان و سازمان خبرگزاری است، ما ورود نکردیم!»

وی در پاسخ به این سؤال که با وجود رعایت نشدن این موضوع چطور توانسته برای ترم جدید دانشجو جذب کند، تأکید می‌کند: «من به سؤال شما جواب می‌دهم شما باز سؤال می‌پرسید من می‌گویم به من ربطی ندارد!»

با این حال به نظر می‌رسد دانشگاه علمی-کاربردی قصد مداخله و ورود به این مسئله را نداشته و ندارد. باید منتظر ماند و دید که طی مذاکرات آینده بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و دانشکده خبر چه اتفاقاتی برای ادامه ماجرای پلمب دانشکده خبر رخ خواهد داد.

منبع: آنا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی